Hoe bereken ik de laagste BPM?

Ik krijg regelmatig de vraag hoe het nu precies zit met die BPM berekening?  Daar kan ik natuurlijk antwoord op geven, maar ik krijg dan vaak van die vragende blikken. Dezelfde blikken die ikzelf trek wanneer mijn IT specialist aan mij probeert uit te leggen wat hij aan mijn computer heeft gedaan. Welke berekening is nu juist?

De belastingdienst gebruikt maar één manier en die pakt alleen voordelig uit wanneer het gaat om kleine en courante auto’s zoals een Toyota Aygo of een ‘kale’ VW Polo. Gebruik dus nooit zomaar deze methode die de Belastingdienst voorschrijft.
Het uitrekenen van de juiste BPM is een kwestie van de juiste methode kiezen. Er zijn drie rekenmethodes die gebruikt mogen worden met drie verschillende rekentools: Elke auto heeft dus negen mogelijke BPM berekeningen.

Geen enkele auto is exact hetzelfde, en daarom neem ik nooit genoegen met één enkele methode of rekentool voor het berekenen van de laagste BPM.

Een rekenvoorbeeld:
Een Mazda CX-5 GT-M 2.2D van januari 2014 zou volgens de berekening van de Belastingdienst zelf een BPM aanslag van € 6380,- opleveren.
Mits je de berekening zou volgen die de Belastingdienst zelf hanteert… Het rapport krijgt u er natuurlijk gratis bij…
Ik kwam op een bedrag van € 5320,- BPM door gebruik te maken van een methode die wat meer tijd in beslag neemt.
Zo’n taxatierappport komt op € 275,- Dat is dus een winst van €785,-

Gelukkig hebben wij de beschikking over meerdere tools waarmee we BPM rapporten kunnen maken.
Tools die in veel gevallen een aanzienlijk lagere BPM opleveren. Deze tools zijn volledig toegestaan door de Belastingdienst en worden 100% geaccepteerd!
U betaalt alleen voor een duurdere methode wanneer het loont, de berekening is altijd gratis.

Je begrijpt natuurlijk wel dat de Belastingdienst deze tools en methodes niet gebruikt wanneer het niet in hun voordeel is.
Zo levert het op een behoorlijk courante Mazda CX-5 al snel bijna 800 euro op om een andere methode te gebruiken.
Wanneer je gaat kijken naar minder courante modellen zoals bijvoorbeeld een Audi S8 gaat het voordeel al snel richting de vele duizenden euro’s!!!

Laat je niets wijs maken op internet.  Het uitrekenen van de juiste (lees laagste) BPM is vakwerk, laat professionals de berekening maken: GIJS Automotive.

Audi, BMW, Import, Mazda, Mercedes, VW Golf

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

9 − vijf =

Follow Us

Klanten vertellen