Liever de auto kopen bij NL dealer?

Kent u die reclame nog, van de BOVAG dat je altijd een auto bij de officiële merkdealer moet kopen? Ik kan ze geen ongelijk geven, een dealerauto geeft toch altijd net even wat meer zekerheid en betrouwbaarheid.

Een hoop mensen willen graag bij een dealer een jonge gebruikte auto kopen. Alleen kampen de merkdealers met een groot probleem: Ze verkopen te weinig nieuwe auto’s en ruilen daardoor te weinig goede auto’s in om hun showroom gebruikte auto’s mee te vullen. Mensen blijven gemiddeld maar liefst 4 jaar in een nieuwe auto rijden. De auto’s die ze wel kunnen kopen zijn vaak aan de veel te dure kant.
Dat probleem hebben Duitse dealers niet, kijk op www.mobile.de en zie hoeveel jonge gebruikte auto’s daar te koop staan.
Allemaal frisse jonge auto’s met fabrieks- en/of merkgarantie en lage kilometerstanden. En vaak bomvol met opties.

Ik wil alleen maar auto’s die bij een merkdealer vandaan komen…

Nu zul je sommige mensen horen zeggen; “Koop nooit een importauto, want die hebben schade gehad en er is met de teller geknoeid. Ik wil alleen maar auto’s die bij een merkdealer vandaan komen…” Vervolgens gaan ze naar de dealer op de hoek en betalen duizenden euro’s teveel voor een auto die daar in de showroom staat.

Slimme mensen kopen een auto in Duitsland, en laten door ons het verzekerd transport uitvoeren en de BPM berekenen.

Zo bespaar je ten eerste al duizenden euro’s op de aankoopprijs, en de BPM schrijft evenredig af aan de autoprijs. Hoe duurder en voller de auto, des te hoger de korting op de BPM.

Garantie? Die krijgt u gewoon mee!

Nederlandse merkdealers vinden het niet fijn dat inmiddels meer dan 120.000 mensen per jaar hun auto’s uit Duitsland halen. Die roepen tegen hun klanten dat ze geen garantie krijgen, of dat de auto’s schade hebben.

Een grootste fabels die de ronde doen over importauto’s:

1. Importauto’s zijn schadebakken.

Als je bij een officiële merkdealer koopt, en die auto heeft als toevoeging ‘unfallfrei’ dan bent u verzekerd van een schadevrije auto. De Duitse wetgeving is daar heel streng op, heeft een auto deze toevoeging? Dan heeft ie gegarandeerd nooit in elkaar gezeten. Koop dus nooit een geïmporteerde auto van een vage Nederlandse handelaar, de kans is groot dat deze wel schade heeft gehad en goedkoop is gerepareerd om BPM te omzeilen.

2. Importauto’s hebben geen garantie

Koop je via een officiële merkdealer een auto, dan heb je garantie. Das Welt, Junge Sterne of Audi :plus? De garantie op deze auto’s is Europees dekkend. Of u nu pech krijgt op de Noordkaap, of in Gibraltar u heeft altijd 100% garantie op de auto. Wanneer jouw dealer beweert dat er geen garantie verleend mag worden aan importauto’s moet je hem eens vragen of er op zijn eigen auto voorraad ook geen garantie gegeven wordt. De meeste merkdealers in het Premium segment importeren zich momenteel een ongeluk. En die auto’s komen van dezelfde dealers als waar ik ze vandaan haal.
Het verschil is de 20% winstmarge die dealers in hun zak steken om het glazen paleis waar ze in zitten van te kunnen afbetalen.

3. Importauto’s zijn moeilijk te verkopen

Op dit moment is één op de vijf nieuw geregistreerde kentekens een importauto. Het land staat vol met ongewilde en incourante origineel Nederlandse auto’s. En dealers raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Wil je een handgeschakelde Golf 1.2 Comfortline of heb je voor hetzelfde bedrag liever een Golf Highline 1.4 met DSG bak? Haal dan een auto uit Duitsland. Dat doet jouw dealer ook! Omdat hij weet dat een geïmporteerde Highline veel makkelijker verkoopt dan een mager basismodelletje. Bewaar de historie van de import en de aankoopfacturen goed, zodat je aan kunt tonen dat de auto bij een dealer vandaan komt. Laat je niets wijsmaken dat importauto’s niet te verkopen zijn, dat zijn de smoesjes van mensen die liever teveel geld betalen bij de plaatselijke dealer.

4. Importeren uit Duitsland is lastig en tijdrovend

Werken kan ook lastig zijn, en tijdrovend. Toch staan mensen dagelijks in de file om de hypotheek af te lossen. De besparingen die je hebt op een importauto uit Duitsland net over de grens lopen al heel snel in de vele honderden euro’s. Ga je wat verder het land in dan scheelt het al snel duizenden euro’s. Ik ken weinig mensen die op één dag duizenden euro’s kunnen verdienen door een paar honderd kilometer te rijden. Toch gaan mensen liever naar de plaatselijke dealer om daar een paar maandsalarissen stuk te slaan aan de hypotheek van de autoverkoper. Omdat het zo lekker makkelijk is.

Maak het uzelf makkelijk en schakel GIJS Automotive in, zelfs dan bespaar je nog heel veel geld. Ik weet de weg en neem je graag het gedoe van importeren uit handen.

[inbound_button font_size=”20″ color=”#c8232b” text_color=”#ffffff” icon=”arrow-right” url=”http://www.gijsautomotive.nl/contact/” width=”” target=”_self”]Neem contact met me op[/inbound_button]

Audi, BMW, Import, Mazda, Mercedes, VW Golf

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

9 + 20 =