557 pk, 700 Nm koppel, een sprint van 0 – 100 in slechts 4,3 seconden. Wanneer je dergelijke cijfers leest denk je vast aan een Italiaanse exoot. Of een heetgebakerde Duitse sportwagen.Heetgebakerd is deze auto absoluut, en Duits des te meer.
In dit geval gaat het alleen om een 2300 kilo zware SUV uit de stal van Mercedes-Benz AMG. Met een hand gebouwde V8 bi-turbo motor die klinkt als een draak met een ochtendhumeur.
Een auto waarmee je veilig de kids mee naar de voetbal kunt brengen, een caravan kunt trekken of mee naar Oostenrijk kunt gaan inclusief volle bepakking. Je zult alleen wel wat sneller op de latten staan dan de buurman in zijn bijtellingsvriendelijke leasebak.
Deze auto heeft alles wat je nodig hebt in 1 auto.
De prestaties van een sportwagen, de kracht van een vrachtwagen, het praktisch gebruik van een MPV, de luxe van een limousine en het geluid van een dragracer.
Dergelijke auto’s kostten in Nederland nieuw al snel 167.000 euro, dankzij onze slurptax op dergelijke auto’s.
Ze zullen dan ook mondjesmaat verkocht zijn. Tweedehands kom je ze ook zelden tegen.
Een auto als deze kost je in Nederland zomaar een dikke ton terwijl vergelijkbare auto’s in Duitsland al voor rond de 70.000 euro worden aangeboden. Uiteraard is de BPM op dergelijke auto’s niet mals, maar met gebruik van een taxatierapport is de BPM al snel te halveren.
Een auto als deze kost dus zomaar 20.000 euro minder dan een vergelijkbare ML 63 AMG die in Nederland staat. Het is nota bene een Duitse auto…
Zeg nou zelf, betaalt u liever 20.000 euro teveel voor een Duitse auto? Alleen vanwege het nummerbord?
Ook de wat minder exotische Mercedes ML kunt u via GIJS aanzienlijk voordeliger importeren vanuit Duitsland. Het prijsverschil met een 320 CDI is al snel 8.000 euro.