De Porsche Panamera maakt de tongen los. Oude Porsche puristen verafschuwen hem terwijl de auto populair is bij welgestelde ondernemers, rappers en zelf Nederlandse ex-minister presidenten. Hoewel zijn vormgeving in het begin erg wennen was zijn we nu massaal verknocht aan deze limousine uit Zuffenhausen.
Deze auto heeft alles wat je nodig hebt in 1 auto.
De prestaties van een sportwagen, de kracht van een vrachtwagen, het praktisch gebruik van een sedan, de luxe van een limousine en dat alles met een Duitse afwerking.
Bovendien is de auto in zeer veel varianten te vinden, een bescheiden V6, de V8 mét en zonder turbo’s, een hybride en zelfs een Diesel.
Dergelijke auto’s kostten in Nederland nieuw al snel over de ton, dankzij de BPM en slurptax op dergelijke auto’s.
Een auto als deze kost je in Nederland zomaar 95.000 euro terwijl vergelijkbare auto’s in Duitsland al voor rond de 65.000 euro worden aangeboden.
Uiteraard is de BPM op dergelijke auto’s niet mals, maar met gebruik van een goed onderbouwd taxatierapport betaal je in ieder geval nooit teveel BPM.
Een auto als deze kost dus (inclusief BPM) zomaar 20.000 euro minder bij een Duitse Porsche dealer dan een vergelijkbare Panamera die in Nederland staat.
De Approved garantie neem je gewoon mee. Het is nota bene een Duitse auto dus geen verschil in uitvoering of uitrusting.
Zeg nou zelf, betaalt u liever 20.000 euro teveel voor een Duitse auto? Alleen vanwege het nummerbord?
Ook andere Porsches kunt u via GIJS aanzienlijk voordeliger importeren vanuit Duitsland.
Het aanbod van 997’s, Macan en Cayenne’s is sowieso veel groter dan in Nederland. De prijzen zijn gunstiger en de kwaliteit goed. Het is niet voor niets dat 100% van de Nederlandse dealers hun gebruikte voorraad zelf uit Duitsland halen.